از نظر انرژی مصرفی انواع حوله خشک کن با هم متفاوت هستند. همچنین تنوع متریال بدنه نیز باعث تولید انواع حوله خشک کن شیشه ای استیل و آلومینیومی می شود. علاقمندان مد و طرفداران لوازم لوکس و مدرن از تجهیزات بسیاری جهت زیبایی و ایجاد جذابیت بصری در منزل خود استفاده می نمایند. امروزه داشتن یک منزل  لوکس با انواع لوازم تزئینی یکی از آرزوهای افراد مخصوصا بانوان منزل است. انواع حوله خشک کن یکی از تجهیزات مدرن و زیبا با قیمتی بسیار مناسب است که می تواند در ایجاد این جذابیت بصری به شما کمک کند. در این مقاله درباره انواع حوله خشک کن کاربردها و مزایایی که دارند، صحبت می کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

 

کاربرد حوله خشک کن چیست؟

بیشتر افراد شاید هنوز از بندهای مخصوص لباس جهت خشک نمودن حوله های خود استفاده می نمایند و از عملکرد حوله خشک ها در منزل اطلاع درستی ندارند. یکی از دلایلی که باعث عدم آگاهی این افراد می شود شاید شکل ظاهری این وسیله باشد. به دلیل شکل ظاهری حوله خشک بیشتر افراد به گمان این که باید حتما این وسیله به رادیاتور اتصال یابد و در بعضی از منازل هنوز از بخاری جهت گرم نمودن منزل استفاده می شود خرید آن را برای منزل خود مناسب نمی دانند. اما توجه به این نکته بسیار مهم است که انواع حوله خشک کن به سادگی با انواع سیستم های گرمایشی منازل تطبیق داشته و با توجه به هر نوع وسیله گرمایشی در منزل می توان از نوع خاصی از حوله خشک کن در منزل استفاده نمود.

خرید این وسیله با قیمت بسیار مناسب در دسترس کلیه افراد بوده و هر فرد با توجه به بودجه خود به سادگی می تواند حوله خشک کن مناسب را تهیه نماید و بر زیبایی منزل خود تاثیرات مثبتی بگذارد.

انواع حوله خشک کن و کاربرد آن ها چیست

مزیت استفاده از حوله خشک کن در منزل

با آپارتمانی شدن بیشتر منازل استفاده از بالکن ها در فصل زمستان برای خشک نمودن لباس و یا حوله بسیار مشکل است. برای همین نصب حوله خشک کن در حمام منازل علاوه بر زیبایی کارایی بسیار مهمی در خشک نمودن البسه دارد.

حوله خشک کن ها علاوه بر این که به سادگی بدون آسیب رساندن به بافت حوله آن را خشک و تمیز نگه می دارد مانع از رشد باکتری ها به دلیل رطوبت موجود در حوله می شود.

با آویزان نمودن لباس های خود بر روی انواع حوله خشک کن مانع از آسیب به بافت لباس ها و حوله های با ارزش خود در اثر خشک شدن زمان بر آن ها در فضای منزل شوید. علاوه بر آن  از این وسیله برای گرم کردن فضای حمام در فصل زمستان نیز می توانید استفاده نمایید. این گزینه برای بانوانی که فرزندان خردسال در منزل دارند و امکان ایجاد بیماری در آن ها در فضای سرد حمام وجود دارد بسیار مهم است.

 

آشنایی با انواع حوله خشک کن از نظر انرژی مصرفی

حوله خشک کن ها از چندین نظر با یکدیگر متفاوت هستند و تولید کنندگان حوله خشک کن آن را به دلیل تنوع سیستم گرمایشی منازل در انواع مختلف هماهنگ با این سیستم ها تولید می نمایند. حوله خشک کن ها از نظر مصرف انرژی دو نوع هستند:

  1. حوله خشک کن هیدرونیکی
  2. حوله خشک کن برقی

در ادامه درباره هریک از این انواع حوله خشک کن توضیح مفصل خواهیم داد تا شما با کارایی هریک آشنا شوید.

انواع حوله خشک کن از نظر مصرف انرژی

 

حوله خشک کن های هیدرونیکی

در منازلی که از رادیاتور برای سیستم گرمایشی منازل استفاده می شود نصب این گونه بسیار مناسب و کاربردی است. استفاده از حوله خشک کن هیدرونیکی برای خشک کردن حوله و لباس مخصوصا در فصل زمستان که آب گرم در لوله ها جریان دارد زمان کمی می برد و به سرعت البسه خشک و قابل مصرف می شود. از مزیت های حوله خشک کن هیدرونیکی می توان به نصب آن به تمام قسمت های حمام اشاره نمود. این گونه محدودیت نصب نداشته و در همه قسمت های حمام قابل نصب است. نکته قابل ذکر در این گونه که به نوعی یکی از معایب انواع حوله خشک کن های هیدرونیکی محسوب می شود عدم استفاده از آن در فصل تابستان به دلیل قطع جریان آب گرم در این فصل است.

 

حوله خشک کن های برقی

یکی از مهم ترین انرژی های مصرفی در هر منزل نیروی برق است. به همین دلیل افرادی که در منزل خود رادیاتور ندارند و می توانند از انواع حوله خشک کن برقی به عنوان یک گزینه مناسب استفاده نمایند. نصب ساده و راحت این نوع حوله خشک کن باعث می شود تا طرفداران این گونه تجهیزات علاقمند استفاده از آن در حمام منزل خود باشند.

از مهم ترین نکات درباره این گونه حوله خشک کن ها عدم نیاز به لوله کشی و اتصال به سیستم گرمایشی منزل است. اما توجه کنید که برای نصب باید حتما به محل آن توجه کنید و از محل مرطوب و پاشش آب این حوله خشک کن را دور نصب نمایید. ایجاد خطر برق گرفتگی در اثر رطوبت در آن دور از انتظار نیست.

 

انواع حوله خشک کن ها از نظر متریال بدنه

تولید کنندگان این گونه تجهیزات علاوه بر تنوع تولید با توجه به تنوع سیستم های گرمایشی منازل از انواع متریال در ساخت حوله خشک نیز با توجه به تنوع فراوان دکوراسیون داخلی منازل استفاده نموده اند. هر کدام از انواع حوله خشک کن نیز دارای زیبایی خاص منطبق با نوع دکوراسیون داخلی منازل است. اگر بخواهیم حوله خشک کن ها را از نظر متریال و بدنه مورد بررسی قرار دهیم باید درباره انواع زیر صحبت کنیم:

  1. حوله خشک کن فولادی (استیل)
  2. حوله خشک کن شیشه ای
  3. حوله خشک کن آلومینیومی

 

فولادی یا استیل

زیبایی ظاهری در این نوع بسیار زیاد بوده و علاقمندان بسیاری تمایل به خرید این نوع دارند. اما توجه نمایید که وزن در این مدل کمی بیشتر از انواع حوله خشک کن های دیگر است و نصب آن با اصول و قواعد خاصی همراه است. مقاومت بالا و  عدم ایجاد زنگ زدگی در آن یکی از ویژگی های منحصر به فرد در حوله خشک کن فولادی است.

نکته مهم در زمان تهیه این نوع در این است که برای جلوگیری از خرید حوله خشک کن های آسیب دیده بهتر است که نوع رنگ شده آن را خریداری نمایید.

حوله خشک کن فولادی

 

شیشه ای

طرح و رنگ در نوع حوله خشک کن شیشه ای بسیار متنوع بوده و زیبایی منحصر به فرد آن باعث ایجاد جذابیت زیادی می شود. نحوه عملکرد در این به این صورت است که گرما در سطح شیشه کاملا پخش شده و باعث خشک شدن حوله و البسه روی آن می شود. مقاومت بالای شیشه و وزن کم آن باعث محبوبیت در میان مصرف کنندگان این محصول شده است. این نوع مصرف انرژی را به مقدار 20 درصد کاهش می دهد.

حوله خشک کن شیشه ای

آلومینیومی

اگر در مقدار هزینه ها توجه بیشتری مبذول می کنید و تفکرات اقتصادی بر زندگی شما سایه دارد خرید انواع حوله خشک کن آلومینیومی را به شما توصیه می کنیم. قیمت مناسب و زیبایی و عمر طولانی از مزیت های این دسته از حوله خشک کن ها است.

حوله خشک کن آلومینیومی

 

نکات قابل توجه در زمان خرید انواع حوله خشک کن

در صورتی که خودتان اقدام به خرید محصول مورد نظر می کنید باید با توجه به چند مورد مهم این کار را انجام دهید. در این صورت حوله خشک کن به دلیل عدم رعایت نکات مهم در زمان خرید بدون مصرف نمی ماند.

  • توجه به ابعاد و اندازه حمام و محل نصب حوله خشک کن در حمام
  • توجه به جنس و متریال بدنه با توجه به محیط مرطوب حمام
  • توجه به تعداد لوله های مصرفی در حوله خشک کن. نوع کوچک این محصول از 8 لوله در ساخت استفاده شده است اما در حوله خشک کن های بزرگ از تعداد 14 لوله در تولید بهره برده اند.
  • توجه به مقدار هزینه در نظر گرفته شده برای خرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست