آیا به دنبال یک سیستم تهویه هوا هستید که قابلیت سرمایشی_گرمایشی داشته و در عین مقرون به صرفه بودن، فضای کمی اشغال کند؟ یا اینکه نگران آلودگی صوتی یا جریان هوای آلوده محیط هستید و می خواهید محصولی انتخاب کنید که برای سلامتی جسمی و روانی تان بهتر باشد؟ در این مقاله، می خواهیم به معرفی داکت اسپلیت بپردازیم و از برتری آن نسبت به محصولات سرمایشی_گرمایشی دیگر صحبت کنیم. در ادامه، مزایا و معایب آن را عنوان می کنیم. اگر به خرید یک داکت اسپلیت خوب علاقه دارید، از شما دعوت می کنیم تا با ما همراه باشید…

 

داکت اسپلیت چیست و چه برتری نسبت به اسپلیت دیواری دارد؟

اسپلیت، نوعی کولر گازی است که از گاز فشرده برای سرد یا گرم کردن هوا استفاده می کند. برخلاف تصور عموم، این نوع کولر ها مانند کولر های آبی، مصرف برق زیادی ندارند و عمر مفیدشان نیز طولانی تر است.

در درون اسپلیت، در مرحله اول گاز به مایع تبدیل شده و در مرحله بعد، مایع به گاز تبدیل می شود. این تبدیلات (و برعکس آن) باعث سرد (یا گرم) شدن هوای وارد شده به دستگاه می شود. در قدم بعدی، پمپ هوای درون اسپلیت، هوای سرد یا گرم شده را وارد محیط اتاق می کند و باعث تغییر دمای محیط می شود.

داکت اسپلیت یا همان اسپلیت کانالی سقفی، درون سقف کاذب تعبیه می شود و از این لحاظ که با مخفی بودن، تغییری در دکوراسیون محیط ایجاد نمی کند، یکی از محبوب ترین لوازم سرمایشی_گرمایشی برای طراحان داخلی به حساب می آید.

در سیستم اسپلیت دیواری، اپراتور یا یونیت داخلی بر روی دیوار نصب می شود. اما در داکت اسپیلت، یونیت داخلی در داخل سقف کاذب قرار گرفته و جریان هوا، به وسیله کانال های برودتی به سایر نقاط منتقل می شود. همین امر، سبب می شود که تعداد یونیت های خارجی به حداقل برسد.

در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت از اصفهان را دارید، به شما پیشنهاد می کنیم از صفحه مشخصات داکت اسپلیت ونداد دیدن فرمایید.

 

چرا خرید داکت اسپلیت بهتر از خرید کولر آبی است؟

چرا خرید داکت اسپلیت بهتر از خرید کولر آبی است؟

شاید در زمان خرید، اولین چیزی که به آن دقت می کنید هزینه نصب و خرید کولر است؛ اما وسعت فکر شما باید فراتر از این موارد باشد. یکی از دلایلی که باعث می شود از خرید کولر آبی صرف نظر کنید، مصرف برق این نوع کولر ها است. علاوه بر این، کولر آبی، در اقلیمی با آب و هوای مرطوب بازدهی خوبی ندارد.

به غیر از هزینه، باید این نکته را مدنظر داشته باشید که کولر آبی با هوای بیرون تعامل دارد و می تواند آلودگی هوای بیرون را به داخل اتاق منتقل کند.

با در نظر گرفتن این شرایط، می توان اینطور استنباط کرد که خرید داکت اسپلیت، اگر چه در ابتدا کمی پر هزینه تر از خرید کولر آبی است، اما در دراز مدت باعت کم شدن هزینه ها و تضمین سلامتی شما می شود.

 

مزایا و معایب داکت اسپلیت

داکت اسپلیت ونداد

در این بخش، می خواهیم شما را با چند نمونه از مزایا و معایب خرید داکت اسپلیت آشنا کنیم…

مزایا

همانطور که قبلا عنوان کردیم، داکت اسپلیت، با قرار گرفتن در سقف کاذب، تغییری در دکوراسیون اتاق ایجاد نمی کند و از آن جایی که این سیستم تهویه هوا دارای ابعاد کوچک و وزن کم است، می توانید بدون نگرانی درباره تغییر شکل اتاق هایتان، این محصول را خریداری و نصب کنید. همچنین به دلیل دارا بودن قابلیت گرمایش، نگرانی بابت گرم کردن اتاق ها در زمستان نخواهید داشت.

اکثر داکت اسپلیت های موجود در بازار، هوای چندین محیط را با هم مخلوط کرده و امکان پخش ویروس ها و میکروب ها را فراهم می کنند. اما برخی از محصولات مانند داکت اسپلیت ونداد، با مجهز بودن به کانال هوای تازه، قابلیت تامین هوای تازه بین اتاق های مختلف را دارند. اگر نگران پخش ویروس هایی مثل کوئید 19 هستید و یا شخصی از افراد خانواده تان به بیماری تنفسی دچار است، باید در خرید سیستم های سرمایشی-گرمایشی دقت کنید.

همچنین، در صورتی که در ساخت داکت اسپلیت از فن های پلاستیکی و مقاوم استفاده شده باشد، صدای بسیار کمی تولید کرده و آرامش محیط را حفظ می کند.

اگر در مناطق شرجی یا حاره ای زندگی می کنید، می توانید با خیال راحت داکت اسپلیت را خریداری کرده و از بازدهی و کارکرد آن مطمئن باشید.

 

معایب

نمونه از کانال برودت هوای داکت اسپلیت ونداد

یکی از معایب داکت اسپلیت این است که در محیط هایی که تهویه هوا فقط با یک دستگاه انجام می شود، امکان تنظیم دمای جداگانه وجود ندارد. به عبارت دیگر، اگر در خانه شما، تمام اتاق ها از طریق کانال های هوایی به یک داکت اسپلیت متصل هستند، دمای اتاق ها را نمی توانید به صورت جداگانه تنظیم کنید.

همچنین در صورتی که قصد دارید در زمستان از سیستم گرمایشی استفاده کنید، باید بدانید که در این صورت، مصرف انرژی کمی بالاتر از زمانی است که از سیستم سرمایشی استفاده می کنید.

با اینکه اکثر داکت اسپلیت ها طوری طراحی شده اند که صدای بسیار کمی تولید کنند، اما در صورت نصب و کانال بندی اشتباه، ممکن است شاهد صدای زیاد برودت هوا باشید.

 

سخن پایانی

در صورتی که قصد خرید داکت اسپلیت را دارید و با مشاهده قیمت خرید و نصب آن دچار شک و تردید شده اید، از شما دعوت می کنیم از قبل از خرید عجولانه و نامطمئن، درباره مزایای داکت اسپلیت ونداد که محصولی از شرکت ونداد تهویه سپهر اصفهان است و برتری آن نسبت به کولر های آبی و سایر وسایل سرمایشی-گرمایشی، اطلاعات کاملی داشته باشید. ما به شما محصولی را ارائه می دهیم که بیشترین منفعت را برایتان به همراه داشته باشد!

با خرید داکت اسپلیت ونداد، شما علاوه بر خرید محصولی که هزینه های جانبی کمتری دارد، سلامتی خود و اطرافیانتان را تضمین کرده و فضای داخلی زیباتر و بزرگتری خواهید داشت. از همه مهم تر، این محصول در هنگام کار کردن، صدای بسیار کمی تولید می کند و می توانید در تمام ساعات شبانه روز، بدون کوچکترین مزاحمتی، از سرما و گرمای آن لذت ببرید.

برای مشاهده مشخصات کامل این محصول، روی این لینک کلیک کنید.

فهرست