در فصول سرد سال به دلیل اختلاف دمایی که رخ می دهد، پکیج ها مستعد یخ زدگی خواهند بود. اگر پکیج یخ بزند دیگر مثل سابق نمی تواند کار کند و شما باید روشی را برای رفع این مشکل در نظر بگیرید.

امروزه بیشتر خانه ها، خصوصا آپارتمان ها با پکیج گرم می شود. پکیج مقرون به مصرفه بوده و دیگر از هزینه های بالای قبوض گاز رنج نخواهید برد.

رفع علت یخ نزدن پکیج

پکیج ها توانستند به خوبی نظر مشتریان را به خود جلب کنند. زیرا فضای خانه را بهتر گرم می کنند و هوا را به طور یکنواخت متعادل می سازند.

اما باید هر چند وقت یکبار توسط فردی با تجربه سرویس شوند. بسیاری از افراد نمی توانند درست از وسایل خود استفاده کنند. اگر بتوانید برخی از کارها را خودتان انجام بدهید، دیگر نیازی نخواهد بود تا از سرویس کار و تعمیرکار کمک بگیرید. انجام کارهایی مثل هواگیری پکیج یا کارهایی که موجب یخ نزدن پکیح می شود، از اموری بوده که می توانید به راحتی آن را انجام دهید.

برای برخی خدمات تخصصی، مثل رفع رسوبات پکیج و تعویض قطعات باید حتما از یک سرویس کار مجرب و ماهر کمک بگیرید. ونداد تهویه سپهر با تیمی خبره در خدمت شما اصفهانی های عزیز می باشد.

چرا پکیج یخ می زند؟

یخ نزدن پکیج

بر طبق قوانین ساختمانی ساختمان هایی که زیر 68 متر متراژ دارند، مجاز نیستند که پکیج را داخل خانه نصب نمایند. البته اگر بخواهید داخل آشپزخانه و یا فضای داخلی خانه آن را نصب کنید، باز هم رعایت یک سری اصولی واجب می باشد. بیشتر افراد پکیج را در تراس یا بالکن خانه خود قرار می دهند. گذاشتن پکیج در بیرون از خانه فوایدی را به همراه دارد. مثلا اگر گاز نشتی کند و یا برای سیستم داخلی آن مشکل شدیدی پیش بیاید داخل خانه منفجر نخواهد شد و هر چه که باشد در بیرون از خانه رخ خواهد داد.

اما یک عیب بزرگی که سلامت پکیج را تهدید می کند، قرار گرفتن در معرض هوای سرد زمستان است. وقتی که هوای محیط زیر صفر درجه یا منفی باشد، آن هوا به پکیج برخورد خواهد کرد و آب داخل پکیج یخ می زند. همانطور که احتمالا می دانید، آب در هوای منفی یخ می زند. یخ بستن آب موجب می شود تا به میزان 9 درصد افزایش حجم داشته باشیم. و این افزایش حجم موجب ترکیدن کامل تمامی لوله های پکیج خواهد شد.

راهکار رفع یخ نزدن پکیج

برای یخ نزدن پکیج نکاتی را که خدمتتان عرض می کنیم، لازم است هر سال و با دقت هر چه تمام تر اجرا کنید.

یک نکته مهمی که همیشه باید یادتان بماند این است که برق و گاز را به هیچ عنوان قطع نکنید. اگر این کار را انجام بدهید، سیتم یخ زدگی دستگاه به راه می افتد و اگر دما به 7 درجه سانتی گراد برسد، اولین کاری که دستگاه انجام می دهد راه اندازی پمپ بوده و پمپ هر دو ساعت یک بار به فاصله 5 دقیقه فعال می گردد.

در صورتی که دما به زیر 5 درجه برسد و یا به صفر نزدیک شود، پمپ و مشعل به طور همزمان روشن می شوند و دمای آب تا بالای 35 درجه سانتی گراد نیز خواهد رسید. سوالی که در اینجا در ارتباط با مبحث یخ نزدن پکیج مطرح می شود و آن سوال این است که اگر دما به بالای 35 درجه برسد چه اتفاقی رخ خواهد داد؟

رفع یخ نزدن پکیج

زمانی که دمای پکیج به بالای 35 درجه برسد، پمپ هم در همان حین خاموش می شود و این امر موجب می شود که دستگاه یخ نزند. اگر دستگاه از گاز و برق جدا شود، پکج یخ خواهد زد و شما باید آن را دور بیندازید.

نکته دیگر این است که بیشتر پکیج ها دارای سیستم اتوماتیک ضد یخ زدگی یا آنتی فریز می باشند. به عبارتی خودشان این مشکل را برطرف می کنند. ولی اگر قصد دارید که در فصل زمستان به مسافرت بروید و یا در خانه نیستید ورودی گاز باید حتما باز باشد و دوشاخه پکیج نیز به همان نسبت باید به پریز برق متصل باشد. تنها کاری که شما باید در این حین انجام بدهید، قرار دادن درجه پکیج بر روی حالت کم است. پکیج را کم کنید و به مسافرت بروید.

ونداد تهویه سپهر آماده ارائه خدمت رسانی به شما عزیزان

تیم تخصصی ونداد تهویه سپهر سال ها در زمینه فروش و نصب و راه اندازی پکیج به ارائه خدمات پرداخته است. خوشحال می شویم که انجام تعمیرات و سرویس کاری های رادیاتور پکیج خانه و محل کار خود را ما ما بسپارید. خدمات تعمیرات در منزل نیز توسط مجموعه ما قابل اجراست. برای رفع یخ نزدن پکیج و ارائه مشاوره تخصصی می توانید با ما تماس بگیرید. کارشناسان ما آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما عزیزان در همه جای ایران می باشند.

شماره تماس ما

فهرست